неделя, 7 септември 2008 г.

Художникът Никола Манев:Съжалявам, че не съм правил лудост заради жена


Продадох първата си картина в шкембеджийница „Дамарче” за цигари „Бузлуджа”

Съжалявам, че не съм правил лудост заради жена. Е, веднъж пресякох Невада, само за да видя една дама. Но я изпуснах за един час. Това обаче не е лудост, още повече, че пътувах с автобус, а не пеша.

Жена, която съм познавал преди 40 години, ми се обади от Канада. Издирила телефона ми, звъни и казва: „Искам да ти направя подарък”. Питам я защо, а тя „Ти ми беше първият мъж преди 40 години, искам да ти благодаря”. Как да реагирам на това освен с възхищение!

И при мен е така – бих дал всичко за една жена, за един поглед. Но, ако това трябва да мине преди професията ми – не мога.

Имах една картина, рисувана в Рилския манастир при минус 16 градуса. Рисувах една от поляните близо до самия манастир, със замръзнали пръсти, изобщо героизъм! Продадох на един пияница за кутия цигари „Бузлуджа”.Това ми е първата продажба.

Цялото интервю: тук

Няма коментари: